Hallo Happy Camper! - Reisverslag uit Kaikohe, Nieuw Zeeland van Marlon Kuiper - WaarBenJij.nu Hallo Happy Camper! - Reisverslag uit Kaikohe, Nieuw Zeeland van Marlon Kuiper - WaarBenJij.nu

Hallo Happy Camper!

Blijf op de hoogte en volg Marlon

11 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikohe

Daar gingen we dan, hostel uit en op naar de camperverhuur. Byebye, Xbase hostel, Bye Bye Auckland! Hallo Happy Camper!

Benieuwd of het wel een echte happy camperrit wordt. We kregen alles in een rap tempo uitgelegd, elke week water en oliepijl checken, oke genoteerd! Niet vergeten op te schrijven welke soort benzine er in moet! Tafels, stoelen, bbq, gps alles er bij in en natuurlijk onze tassen.

We kregen alles uitgelegd op 1 ding na, en dat was het rijden! Maar dat konden we heeeel goed zelf uit vogelen! Alles geregeld en gaan!
Voor de mensen die bang zijn dat hier alles verkeerd om zit.... Nee niet alles, de rem, gas, koppeling zit gelukkig op dezelfde plek. Stuur zit rechts, richtingaanwijzer zit aan de andere kant net als uiteraard de versnellingspook. Verder praktisch alles hetzelfde...

Als eerste uiteraard naar de supermarkt, met onze lowbudget zijn we er doorheen gestormd. Blijft een dingetje, ook hier moet je je legitimeren om alcohol te kopen! Maar pa en ma, rustig maar, zoveel drinken we heus niet!

Nanda had de aftrap en reed als eerste in onze camper! Zo door de drukke stad van Auckland broest ze ons er veilig door! Op naar Urititi Beach!
Ons plan was om eerst lekker op een camping te gaan staan en vanaf daar alles eens rustig te gaan plannen. Allemaal een stukje gereden, de snelweg via de 1 wilde wel, maar daarna kwamen er nog genoeg bochten en bergen! But we made it! We rocked it!

Aangekomen op de camping bij Urititi Beach. Een simpele camping met weinig voorzieningen, maar hé! Dat is backpackstyle! Douche met koud water en een gat in de grond dient als wc. Top!
’s Avonds wel even onze camper moeten ontruimen van alle muggen! Die hadden er geen huur voor betaald dus mochten van ons niet blijven.
De volgende ochtend begonnen met een ochtendduik in zee! Doorkomen was even koud maar damn, wat fijn daarna! Gewoon in de Pacific Ocean gezwommen!! Afsluiten met een koude douche, luxe hoor! Douchen onder een schitterend blauwe hemel! Kon dat altijd maar!!

We zijn vertrokken voor een ritje naar de Piroa Falls. Een slingerend zand/grindweggetje bracht ons daarheen. Nog een kleine wandeling en daar waren de Piroa Falls. Super mooi om te zien!
Hierna doorgereden naar de Waipu Caves. Dit waren grotten waar Glow Worms waren. Met onze zaklampen en bergschoenen de grotten in! Super gaaf!! Alsof we naar een sterrenhemel keken! Allemaal kleine groene lichtpuntjes tegen de rotsen aan. Super leuk om te zien!
Toen we ze van dichtbij zagen was het wel cool om er achter te komen dat de wormen eigenlijk best groot zijn. Ze zijn eigenlijk superlang en hebben maar 1 lichtpuntje in hun lichaam waardoor ze van veraf zo klein lijken. Grappig weetje, heb je niks aan verder ;-)

Hierna zijn we doorgereden naar Whangarei. We gaan nu eerst naar het noorden om hier allerlei activiteiten uit te voeren. Elke dag een stuk rijden en wat leuks doen, prima idee als je het mij vraagt! We zien de mooiste dingen en bovenal de meeste schik!
De wegen zijn hier echt van boven naar onder en voor naar achter. Alleen maar tussen bergen door. Op de snelweg mag je dan wel 100, maar die snelweg gaat of stijl omhoog, dat trekt onze camper niet, of met scherpe S-bochten. Files kennen ze hier niet, zo rustig op de wegen en lang uitgestrekt.
We moeten wel zorgen dat we elke keer op tijd tanken, want zo vaak zie je hier geen tankstation. En de camper duwen zou toch vervelend zijn…

In Whangarei zijn we bij het informatiecenter gaan staan. Hier kun je gratis overnachten en gebruik maken van de wc en douches, altijd handig. Toen we heerlijk op het gras in het park zaten fijn aan onze welverdiende Corona kwamen we paar kerels tegen. Deze hebben ons uitgenodigd voor een bbq. Ik was nog wat voorzichtig, want ja pap, zo ben ik opgevoed, niet met vreemde mensen mee naar huis. Maar het was supergezellig! Deze nieuw zeelanders de Nederlandse tekst geleerd, ‘ik eet graag pannenkoeken’. Stond op de bucket list van Emmelie. Vooral het woord ‘graag’ kwam er bij sommige wat moeilijk uit! Heerlijk gebbqd en was gezellig. Kortom topavond!

De volgende ochtend konden we fijn even op de wifi bij de koffie corner. Heerlijke cappuchino!
Eenmaal onze spullen weer gepakt gingen we op naar Tutakaka, hier was niet veel te doen, verderop een strandje opgezocht om te gaan snorkelen. Heerlijk gezwommen en een machtige klim gehad over grote rotsen, steile kleigrond naar de andere kant van het eiland. Al waren er ons veel mensen voorgegaan, dit was geen officieel pad en dat konden we merken. Pffffieuw wat stijl, maar uiteindelijk supermooi! Helaas geen camera meegenomen. Een mooi baaitje met superblauw water, tussen de rotsen gezwommen en het zeewater dat er achter tegen aan klotst! Ja net als in de film! Hoe gaaf is dat! Ik overdrijf niet! Hahah,
’s middags doorgereden naar Paihia. Hier een goedkope camping gevonden, want ja, alles op low budget natuurlijk. Paar Nederlanders gesproken die ons nog hele goede tips konden geven.

Dinsdagochtend, de wekker vroeg gezet, en dat op vakantie! En gereden naar Cape Reinga. Het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Wij zijn er geweest! Een mega uitzicht. Voor meer informatie, check wikipedia ;-) Super mooie rit er naar toe en beloond met een super mooie blauwe zee.
Omdat we nog heel veel willen doen in dus eigenlijk een veel te korte tijd zijn we snel doorgereden. Een rit via de 12 zijn we uitgekomen in Kaikohe. Hier gaan we overnachten om morgen weer fris en fruitig door te rijden naar de Hot Water Beach. Heel benieuwd hoe dat is!

Jullie horen gauw van mij!!

• 11 Februari 2014 - 08:27

Louise:

hoi lieve marlon ik heb jou reisverslag gelezen wat een lange verhaal zeg. ik ben blij dat het alles goed gaat met jou wij kunnen wel naar elkaar app-en ik stuur mijn mobiele nummer naar jou

0623687532 op dit nummer kan je naar mij sms-en en bellen en app-en
    groetjes van louise

• 11 Februari 2014 - 14:27

Hannie Mulder:

Hey meiden wat geweldig om te lezen en de foto,s te zien. inderdaad supergaaf, geniet van al het goede en een fijn reis !!

• 11 Februari 2014 - 14:27

Hannie Mulder:

• 11 Februari 2014 - 17:37

Grietjekuiper:

Hallo dames
    Wat leuk Marlon om je reisverslag te lezen .en de foto,s te zien Ben al weer benieuwd
    naar je volgende verslag Veel plezier ,goede reis Hartelijke groet
    dikke knuffel Oma Kuiper

• 11 Februari 2014 - 18:15

Annemieke:

Heeeeeee Marlon!
    Nog maar een week weg en nu al zulke gaven dingen gezien/gedaan!! Echt top meid, mooie foto's ook, komen er ook nog foto's van lekkere cocktails ?:D Zo'n safe s on the beach is echt een aanrader! Haha gekkigheid, meid geniet ervan whoohoo :D

xxxx

• 11 Februari 2014 - 20:19

Ferdinand:

He marlon en de rest,
    Super mooie foto's en wat leuk zo,n reisverslag geniet er maar goed van
    En ik kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Groetjes ferdinand

• 11 Februari 2014 - 20:54

Oma Weelink:

hallo
    hier heb je het nieuwe mail adres van oma .
    wat heb je het leuk daar, en een mooie foto´s geniet ervan meid.
    heel veel liefs van oma

• 11 Februari 2014 - 23:27

Klaas En Herma:

Hai Marlon en de rest,
    Wat geweldige mooie foto's en leuke toelichting van de dingen die jullie ondernemen, vooral klaas vindt het mooi de route en vermelding die jullie nemen, te volgen. Hij was vandaag reisleider via google, voor de oudjes, ze vonden dit geweldig!!!!! , blijf dit vooral doorgeven graag.
    ook zijn we heel blij dat de opvoeddkundige opmerkingen (niet te veel drinken,vreemde mannen ontmoeten, etc ) niet tegen dovemansoren zijn gezegd dus, waar we helaas bang voor waren.
    doe geen dingen die je vader graag zou willen doen.
    geniet ervan meiden, dikke knuffel van ons,
    keep it right.
    Oe Va en Moe