Relaxen in een Hottub! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marlon Kuiper - WaarBenJij.nu Relaxen in een Hottub! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marlon Kuiper - WaarBenJij.nu

Relaxen in een Hottub!

Blijf op de hoogte en volg Marlon

15 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Waar was ik ook alweer gebleven…
We doen zo ongelofelijk veel in een paar dagen tijd! Elke dag is geweldig, en nee ik overdrijf niet om jullie jaloers te maken!

We zouden gaan overnachten in Kaikohe. Uiteindelijk toch maar niet gedaan. Na dat ik mijn verhaal online had gezet kwam er een dronken malloot aan en bleek het toch niet een heel fijne plek te zijn om te overnachten. Doorgereden naar een ander plaatsje. Rijden in het donker langs de natuur van Nieuw Zeeland, ook supervet! Door verschillende dorpen gereden en we konden nergens een parkeerplek of camping vinden dus in het plaatsje Omapere bij mensen in aangeklopt die nog buiten zaten. Gevraagd of we daar op hun oprit mochten parkeren. En deze vriendelijke mensen vonden dit oke! Toppers! Gauw in onze camper geslapen en de volgende ochtend vroeg vertrokken. Op naar Hot Water Beach.

Een hele dag gereden en aangekomen bij het strand. Wij waren net te laat. Het moet eb zijn om ook het Hot Water te voelen. Bleek dat er ‘s nachts om half 1 weer eb zou zijn, twee uur daarvoor en twee uur daarna kun je dan een gat in het strand graven om daar heet water te vinden.
Vlak naast Hot Water Beach een camping gevonden en met onze fles wijn mooi op tijd naar het strand gegaan. Super mooie volle maan dus onze zaklampjes niet meer nodig, nouja… niet…

We waren heel lang de enige op het strand en ik dacht al bijna dat we ons wat wijs hadden laten maken, maar ineens werd het superdruk en begon iedereen te graven.
Wij hadden schepjes gevonden en natuurlijk mee graven.
Super heet water kwam uit de grond. Je kon er niet in staan, brandde je voeten en handen! Hoe bizar!

Om je eigen hottub te krijgen moest je naast deze bron een gat graven en daarom heen een mooie dam. Zo kwam er een klein beetje zeewater bij in en verder alleen maar warm water uit de grond.
Na martelen met onze zandkasteel bouwkunsten in een heerlijke hottub gezeten. Geniaal om zo’n 40 man midden in de nacht aan het strand in badkleding te zien zitten in een heerlijk warme hottub.
Het is de warmte vanuit midden van de aarde die ervoor zorgt dat het water zo warm wordt. Het water is 65 graden! Stoom kwam er vanaf!

Na ons fijne warme zandbad terug gegaan naar de camping. Volgende ochtend vertrokken naar Hobbinton. Emmelie is naar de movie en set locatie gegaan. Nanda en ik zijn niet zo’n fans van de films van de Hobbit en Lord of the Rings dus wij zijn gaan wandelen.
Een super mooie waterval bezocht. De Warere waterfall. De hoogste waterval in het noorder eiland van nieuw zeeland. Nou dat die hoog was kan ik bevestigen. Een beste klim omhoog! Pffieuw… Maar uiteindelijk beloond met uitzicht op een mooie waterval!

Hierna hebben we Emmelie opgepikt en zijn we doorgereden naar Rotorua. Een meisje uit Finland is met ons meegereden die Emmelie ontmoet had in Hobbinton.
In Rotorua was een leuke markt met veel gezellige kraampjes. Lekker gegeten ook!
Op een terras een vrouw ontmoet die uit het zuidereiland kwam en zij nodigde ons uit om haar te bezoeken als we op het zuidereiland aankwamen. Gezellig gepraat en haar nummer genoteerd. Mensen zijn hier erg aardig en dat merk je aan alles. Zoals ook deze uitnodiging!

Omdat we voor ’s avonds geen camping meer konden vinden hebben we de camper laten staan op de parkeerplek in de Government Garden. Hier dus mooi gratis kunnen overnachten! Of het legaal is weet ik niet, maar hé Lowbudget stijl!

De volgende ochtend vroeg klaar staan! Want we gingen raften!!
Strak ingepakt in een wetsuit, reddingsvest aan, helmpje op en gaan! Raften van een 7 meter waterval van de Kiatuna River. Het schijnt de hoogste waterval te zijn waar je van af kan, commercieel gezien dan! De Niagra Falls zijn natuurlijk wat hoger, maar daar wil een organisatie niet met je vanaf.
Het was gaaf en super nice! Helemaal onder water en je goed vast houden aan de boot!
Kan ik toch zeggen dat ik van de hoogste waterval van de wereld af ben gegaan! :D

’s Middags zijn we naar een Maori dorp gegaan. Genaamd The Thermal Village: Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao. Leuk woord voor scrabble en galgje!
Hahah, Korte naam is Whaka.
Dit dorp leeft boven verschillende actieve geisers. Er komt dus overal rondom de huizen stoom uit de grond! Een mistige bende, hahah, en een lucht! Vulkanische lucht noemen ze dat, nou rotte eieren lijken er meer op. Maar wel heel stoer om te zien. Water wat gewoon kokend uit de grond komt. Een rondleiding gehad door het dorp met alle dansende springende mannen. Wel interessante geschiedenis, geen mooie mannen ;-)
Er wonen dus nog steeds mensen in dat dorp die hun huizen warm houden met die geisers, koken hun eten, nemen er een bad in, kortom supertof.

Eind van de dag doorgereden naar een plaatsje tussen Wellington en Rotorua. We moeten zaterdagnacht namelijk met de pont naar het zuidereiland. Daar overnacht en nog potje gekaart met twee Engelse jongens. Na ons wijntje gauw naar bed gegaan en zaterdags doorgereden naar Wellington. Hier aangekomen bleek er een groot musicfestival te zijn! Daar zijn wij wel voor in! Maar eenmaal bij de ingang bleken de tickets vies duur te zijn. Dus vanaf de buitenkant alleen even geluisterd naar de onbekende artiesten… Maar wel heel gezellig.

In de stad een waterpijp gerookt, om onze tijd uit te zitten, en daarna afgesproken met een oude kennis van Emmelie. We hebben samen lekker gegeten. Zij gaf ons nog als tip om naar de berg te gaan en om het uitzicht van Wellington te bekijken. Dit hebben we gedaan. Super mooi!

’s Nachts dan toch de ferry, de pont, naar het zuidereiland. Nou dames, het pontje uit heerde is er niks bij! Hahah, wat een ding! 7 verdiepingen, De oversteek duurt zo’n 3 a 4 uur. We varen dus de hele nacht. Komen morgenvroeg om 6 uur half 7 aan. Hopelijk kunnen we nog ergens slaap inhalen!
Daarna alle plannen voor het zuidereiland maar eens bekijken.

De mensen hier zeggen dat het zuidereiland mooier is dan noord. Ik vraag me af hoe want noord is al supermooi! We gaan het meemaken!

Dikke zoen van de langzaam bruinende blondine!!

• 15 Februari 2014 - 21:49

Grietjekuiper:

Hallo Marlon Wat heb ik weer genoten van je reisverslag
    Je zou bijna ogen te kort komen om alles te zien Als ik m''nogen dicht doe
    zie ik je ook lurken aan die waterpijp ha ha
    Wacht op het volgende verslag Wens jullie veel plezier
    Goede reis dikke knuffel groetjes aan de anderen Oma

• 15 Februari 2014 - 23:31

Ferdinand:

He marlon wat maken jullie super gave dingen mee en ja je zult wel lekker bruin aan het worden zijn.
    Geniet er maar lekker van en ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende avontuur die je zo mooi vertaald in het
    Verslag met een lieve groet ferdinand

• 16 Februari 2014 - 19:30

Oma Weelink:

• 17 Februari 2014 - 08:23

Sandra Broekhuis:

Heyy Marlon!

Heb zojuist je afgelopen drie reisverslagen gelezen. Wat klinkt het allemaal heerlijk zeg! Een hottub in de zee.. Heerlijk hoor! Zo te lezen ben goed aan het genieten! Ben erg benieuwd naar nog meer verslagen en mooie foto's, ik hou ze in de gaten. Have lots of fun!!! xx Sandra

• 17 Februari 2014 - 10:14

Esther Dijkhof:

Hey Hallo Marlon!
    Hoeveel tena's hebben jullie nu al vol gelachen??
    Wat bruist het leven bij jou nu zeg, heerlijk toch!
    Ik blijf je volgen en glimlachen bij je avonturen.
    Groeten vanaf Spelderholt!
    xx Esther

• 19 Februari 2014 - 06:44

Louise:

goed om te lezen dat alles goed gaat met jou geniet er maar lekker van. en laat je zelf op je reisverslag weten hoe het echt met jou gaat fijne dagen toegewenst en veel plezier met je vriendinnen groetjes uit beekbergen van louise

• 19 Februari 2014 - 21:45

Astrid:

Lieve Marlon,
    Geweldig!! Wat een toptijd voor jou! Heerlijk van genieten! Kus Astrid

• 19 Februari 2014 - 23:50

Marlon:

Leuk om al jullie reacties te lezen!! Nice dat jullie alles zo meebeleven en zo'n bje jaloers zijn ;) Niet erg, snap ik best, daarom vertel ik extra veel kunnen jullie extra meegenieten!!

Dikke kuss,, komt gauw weer een nieuw verslag want heb alweer genoeg mooie dingen gedaan!!

• 01 April 2014 - 17:26

Astrid:

Ha lieve Marlon,
    Hoe gaat het nu dan met je? Hou je het nog een beetje vol daar? Vast heel zwaar en met moeite, hahaha! Denk aan je en geniet nog van je geweldige reis!! Kus Astrid