Gaan als Banaan, Glapje! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlon Kuiper - WaarBenJij.nu Gaan als Banaan, Glapje! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlon Kuiper - WaarBenJij.nu

Gaan als Banaan, Glapje!

Blijf op de hoogte en volg Marlon

18 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Wachten op je vlucht, het leven van een reiziger gaat niet altijd over rozengeur en wodka lime.

Omdat ik voor de verandering weer eens akelig lang moet wachten op mijn vlucht hier alvast mijn Bangkok avontuur. Heel kort achter elkaar een nieuw reisverslag, I know. Maar zo blijft het lekker overzichtelijk en kan ik mijn wachttijd ‘nuttig’ indelen.

Waar was ik gebleven! Aankomst Bangkok! Volgende dag kwam dan het verkennings gedeelte.
Op advies van verschillende mensen toch maar eens op zoek naar het Grand Palace.
Na een heerlijk stevig ontbijtje in het hotel dan op pad. Volgens de mensen van de receptie kon ik er makkelijk lopend heen dus een lekkere wandeling ging ik niet uit de weg.

Met mijn kaartje, meegekregen van het hotel, ging ik op zoek.
Na drie minuten had ik al het gevoel dat ik verdwaald was. Wat een drukte, veel straatjes die niet op de kaart staan, en bordjes met straatnamen waar ik niks van kan maken. Top plan! Hahah,
Gelukkig zijn de mensen hier heel behulpzaam en een Thaise meneer heeft mij vriendelijk geholpen. Ik zat blijkbaar wel op de goede weg. Daarbij kreeg ik ontzettend veel tips van hem. Hoe ik het beste kon lopen, welke andere dingen ik in de stad moest bekijken en welke tuk-tuk ik het beste kan pakken maar vooral hoeveel dit dan mag kosten. Als ze me teveel geld zouden vragen moest ik Pang Pai zeggen, oftewel, veel te duur. Fijn dat ik nu een idee krijg wat ongeveer een redelijke prijs is voor zulke ritjes. Aardige man met veel tips, teveel om uit te voeren in de korte tijd dat ik hier ben. Maar toch aardig.

Met de routebeschrijving van deze man verder op weg gegaan naar Grand Palace. Het is hier goed warm en met mijn slimme hoofd ben ik midden op de dag gaan lopen. Zon brandde er lekker op dus!
Gelukkig klopte de routebeschrijving van de man en kon ik in een keer het Grand Palace vinden. Ik had wel aan mouwtjes gedacht om mijn schouders te bedekken maar helaas was mijn korte broek te kort om zo naar binnen te gaan.

Gelukkig hebben de locals hier ook wat op bedacht en direct naast de Grand Palace staan mensen broeken te verhuren. Geweldige oplossing. Dus met mijn mooie modieuze broekje kon ik nu volgens de dresscode naar binnen.

Super veel toeristen hier en ik doe er vrolijk aan mee. Wat een gebouwen! Super mooie en grote tempels van goud, glinster dingen, gewoon mindblowing beautiful! Niet te beschrijven dus bekijk de foto’s en see for yourself! Ook weer zo’n plekje waar je bij had moeten zijn!
Hele middag rond gelopen en omdat ik nog steeds aan de warmte moet wennen rustig aan gedaan.
Daar een fijne kokosnoot leeggedronken en ook nog het Weef Museum bezocht. Hier lieten ze zien hoe ze de zijden kleding maken van de rups tot kleding weven. De koningin heeft hier veel bij geholpen door projecten op te zetten waardoor de arme bevolking kon leren weven. Leuk om te zien dus.

Terug gewandeld naar mijn hotel en gelukkig kon ik in één keer de weg terug vinden. Je krijgt het vanzelf door hier! Een lekkere plons genomen in het zwembad bij mijn hotel. Ja ik weet het, klinkt zo lekker decadent, maar heel blij dat het zwembad er is!
Lekker in het restaurant van het hotel gegeten en lekkere noedels gehad. Ik kan goed met de stokjes eten, dus fijn dat ik zo goed geoefend heb met de meiden bij Sushi restaurant in Assen. Thanx girls! Hahah,

De volgende ochtend rustig aan gedaan en eerst lekker aan het zwembad gelegen. ’s Middags moest ik er dan aan geloven en de tip van Gudo opgevolgd. Een fietsroute door Bangkok geboekt. Op zoek naar Co van Kessel, bangkok tours. Een echte aanrader voor mensen die naar Bangkok gaan!

Vanuit het hotel dan toch maar de beroemde tuk-tuk gepakt. Zoals ik al zei had de man van gister mij goede tips gegeven over wat het ongeveer mocht kosten dus ik mijn afding talenten in de strijd gegooid. Voor een leuk bedragje wou hij mij, na discussie, wel wegbrengen. En ja hoor het klopt, die tuk-tuks jagen als de brandweer! Hahah, goed vasthouden en hopen dat zijn remmen goed werken. Kriskras overal doorheen, bijna paar mensen geschept maar verder veilig overal doorgekomen. Hij zette me af in een straatje waarvan ik maar hoopte dat ik goed zat. Gelukkig bleek het de juiste plek te zijn!

Er waren alleen maar Nederlanders die meededen met de bike tour. Dan krijg je je fiets en daar ga je dan, met allemaal Nederlanders op de fiets door Bangkok. Hilarisch met de thaise Luna als leider voorop die nederlandse woorden probeerde als, Gaan als Banaan, Glapje, Leuk Leuk.

Je ziet echt alles van Bangkok. Super gaaf. De meest smalle straatjes, en dan echt super smal, dit keer overdrijf ik niet! Fiets kon er net tussendoor. Dan weer de meest drukke marktstraatjes waar je normaal al nauwelijks door kan lopen dus nu op de fiets. een super leuke ervaring. We hebben China Town bezocht met de chinese tempel. Daarna een alligator die in een ieniemienie klein hokje zat. Ze hadden deze twaalf jaar geleden in de rivier gevonden en wisten niet wat ze er mee moesten. Ja dan maar op z’n thais in een klein hokje stoppen. Daarna naar een Boeddhistische tempel met een enorme gouden Boedha. Wat een immens ding! Daar drie keer op de grote klok geluid, brengt geluk. 4x zou ongeluk brengen dus heel goed tellen! Hahah, drie keer is goed gegaan dus vanaf nu alleen maar geluk op mijn pad!
Hoe mooi is dat!
Daarna met je fiets dwars door een restaurantje, smalle woonwijkjes waar de mensen echt in een klein huisje leven die net zo groot is als mijn hotel kamer en de rest zitten ze buiten. Super leuk om te zien en te mogen mee maken. Waarschijnlijk voor de Thaise mensen net zo grappig want ze bleven zwaaien en lachen. En natuurlijk terug blijven lachen want het is ook een komisch gezicht. Ik heb hier nog geen enkele thai op een fiets gezien, maar nederlanders wel! Hahah, kortom, super ervaring en een echte aanrader!

Daarna mijn weg weer terug vinden naar mijn hotel natuurlijk. Maar blijkbaar waren mijn afding talenten de vorige keer iets te goed uitgepakt want niemand wilde mij nu voor hetzelfde bedrag weer terug naar het hotel brengen. Ook al kunnen ze dan geen geld verdienen, toch bleef de taxi chauffeur behulpzaam. Hij raadde me aan om met de rivierboot te gaan en vanaf de laatste stop te gaan lopen naar mijn hotel. Braaf zijn advies opgevolgd en dit was de goedkoopste en leukste oplossing. De tuk-tuk had inmiddels al gehad maar de rivierboot nog niet.
Over de Chao Phraya river gevaren met de taxiboot. Leuke ervaring, maar man wat is dat water vies. Ze gooien er werkelijk alles in. Mooie is dat er nog wel steeds mensen aan het vissen zijn, dus blijkbaar leeft er hier nog wel vis. Lekker verse vis dus volgende keer!

Na mijn boot trip terug gelopen naar mijn hotel. Maar ook hier was ik het spoor alweer gauw bijster. Gelukkig konden andere mensen mij vertellen hoe ik moest lopen. Door leuke straatjes en gezellige marktjes gewandeld. Ook hier weer smalle straten maar volgens Thaise normen past daar best nog een taxi door. Dan verplaats je gewoon eerst het halve terras! Prima te doen toch!
Terug in het hotel weer lekker gegeten en ’s avonds met thuis front geskyped.

Laatste dag in mijn hotel want morgen vertrek ik alweer naar Cambodja. Een lekker relax dagje van gemaakt. Hele dag aan het zwembad gelegen. Genieten want met dit warme weer blijf ik dat zwembad een hemels plekje vinden! Fijn even aan mijn kleurtje gewerkt. Kan ook een pittige taak zijn!
In het hotel voor de laatste keer gegeten, maar helaas moest ik deze maaltijd afslaan. Één hap en ik stond in brand. Ik had nog gevraagd of het niet heel erg spicy was. Volgens het personeel viel dat mee. Nou daar verschil ik dan van mening met hen. Ik ben bij de ene hap gebleven want kreeg het echt te benauwd, zweterig en branderig! Hahah, en ik hou best van scherp eten en ben ook wat gewend, maar moet hier toch even wennen aan het spicy food! Next time no more spicy food for me! Hahah,

Vandaag tas weer ingepakt. Ik word hier steeds beter in! Alle lange en dikke kleren die ik nodig was in Nieuw Zeeland nu maar helemaal onderin gestopt. Voorlopig niet meer nodig!
Nog een paar uur te gaan en dan vlieg ik vanavond naar Cambodja. Hier word ik opgehaald door de organisatie en vanaf dan begint daar mijn volgende hoofdstuk! Het vrijwilligerswerk!
Enorm benieuwd en super veel zin in!

  • 18 Maart 2014 - 14:37

    Tonny:

    hey marlon, super leuk die reisverslagen van jou.
    om jaloers op te worden maar geniet er vooral van want dit pakt niemand je meer af!!!
    Ik hoop dat ook de volgende stap weer een super leuk avontuur is en kijk uit naar het volgende reisverslag.
    Succes daar.
    groeten uit lemele

  • 18 Maart 2014 - 19:31

    Leonie:

    Hee Mw Kuiper,

    Te gekk verhaal Marlon. Alleen op verkenningstocht in Bangkok.
    Super gaaf dat je zulke activiteiten alleen onderneemt.
    Hoe is het nu in Cambodja?
    Ben erg benieuwd naar je volgende reisverslag. Geniet ervan, maar zo te horen komt dat helemaal goed.
    Veel succes met het vrijwilligerswerk!

    Enjoy!!! ❤️xx

  • 18 Maart 2014 - 19:42

    Grietjekuiper:

    Hallo Marlon
    Wat heb ik weer genoten van je reisverslag Zag je gewoon staan in je gehuurde broek
    schitterend Meid wat een geweldige reis En nueen ander avontuur
    Wens je een hele fijne tijd in Cambodja
    En ik kijk nu al uit naar je volgende reis verslag Veel succes Marlon
    liefs Oma

  • 18 Maart 2014 - 21:28

    Ferdinand:

    He marlon,
    Supergaaf die verslagen je hebt er direkt een plaatje bij allemaal mensen met van die grote petten op en van die tuk tuks gaaf man ,
    Nu op naar cambodja je volgende halte. Ik wens je veel plezier en wijsheid bij je werk,
    Als je er weer bent komen we de foto,s bekijken
    Hartelijke groeten van mij

  • 18 Maart 2014 - 22:05

    Rene Kuiper:

    Hoi Marlon
    Super leuk die verhalen van jou we lezen die met veel plezier!
    En bedankt voor die mooie gedenkfoto bijzonder voor ons en heel lief van je.
    Groetjes en een dikke knuffel van ons allemaal en een kusje van Isa.

  • 19 Maart 2014 - 08:17

    Sieske:

    Hee marlon!
    Goed om te horen dat je het daar na je zin hebt.
    Super veel plezier en succes met je vrijwilligerswerk!

    Geniet er van :D
    Liefs sieske

  • 19 Maart 2014 - 09:34

    Hannie Mulder:

    Hallo Marlon
    bedankt voor je leuke reisverslag. geniet van al het goede en succes in Cambodja



  • 23 Maart 2014 - 04:30

    Emmelie En Nanda:

    Haaa Marlon,
    Leuk reisverslag! En leuke tips voor ons als we over een paar dagen in Bangkok zitten.
    Veel succes in Cambodja!

    Dikke kus uit Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlon

Gatsby Night in Cambodja, Siem Reap

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 20405

Voorgaande reizen:

14 Maart 2019 - 14 Mei 2019

Emigreren met Activity International

04 Februari 2014 - 04 Juni 2014

On Journey

Landen bezocht: