Het einde en een nieuw begin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlon Kuiper - WaarBenJij.nu Het einde en een nieuw begin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlon Kuiper - WaarBenJij.nu

Het einde en een nieuw begin

Blijf op de hoogte en volg Marlon

15 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Dan hier mijn verhaaltje als afsluiter van mijn eerste onderdeel van de reis!
De laatste week nieuw zeeland en het begin van een nieuw avontuur!

In Kaikoura zijn we de volgende dag walvissen gaan spotten. Geweldig, wat een grote beesten! Ze liggen daar lekker relaxed in het water, een beetje hun longen opnieuw vol zuurstof te gooien.
En wij daar dan omheen met een boot vol toeristen maar foto’s maken. Nou er zijn genoeg foto’s en films gemaakt hoor! Dus thuis kunnen jullie deze beelden komen bewonderen! Beste golven op zee trouwens, klein beetje misselijk maar bij meerdere mensen op de boot ging het wel mis. Ze zaten allemaal braaf met een papieren zakje in hun hand… Bah…
De walvissen die wij gezien hebben zijn de Spermwhales. Beetje lullige naam voor zo’n beest maar daar kan die ook niks aan doen. Vroeger hebben ze deze walvis zo genoemd omdat ze een dode walvis los hadden gemaakt bij zijn hoofd waar veel wit spul uit kwam. Men dacht dus aan sperma. Later bleek dit gewoon olie te zijn maar toen was het kwaad al geschied en heeft dit dier te dealen met zijn naam als Spermwhale. Je krijgt bijna medelijden met zo’n walvis. Maar daarom was het niet minder mooi. Super gaaf om te zien!

Volgende dag hebben we in Kaikoura een beetje geshopt. Lekker alle toeristen winkeltjes af en de souvenirtjes langs speuren. Er was een grote Triatlon georganiseerd in Kaikoura, nog even bij het kajakken gekeken, maar zware route. We hadden een flyer gekregen van jamsessies en open mic. Dus savonds daar een biertje gedronken in het dorp. Volgens mij was de hele kroeg volgelopen met de wat gemiddeld oudere man (om mijn vader niet te beledigen) die normaal in de douche, auto of schuur een liedje meezingen. Nu konden ze dan eindelijk op het podium staan. Oke sommige konden best goed gitaar spelen, drummen, dwarsfluit, noem iets geks. Maar de stemmen waren wat krakerig en niet zo vloeiend als ze wilden zijn, maar toch leuk om bij te zijn hoor! Hahah.

Na een paar dagen in Kaikoura toch maar door naar Christchurch. In 2010 is hier een grote aardbeving geweest en dit kan je nog goed zien. Het lijkt net alsof er een oorlog is geweest. Veel gebouwen nog plat, wegen zitten vol hobbels, sommige wegen zijn nog afgesloten. Bijzonder om te zien. We zijn naar museum geweest waar echt werkelijk alles in zat. Van dinosaurus, Maori, mummies, kunst, geografische geschiedenis, kortom alles. Na drie uur toch wel klaar met zo’n museum. Hahah, maar een hele bult bijgeleerd hoor! Toch ook fijn op zo’n reis. Nog wat leren!

’s Avonds uit eten geweest met Harrie. Oom van Natascha, vriendin van Emmelie, (snappen jullie het nog?) Super leuk om met hun uit eten te gaan, erg aardig van hen! Gezellige avond gehad en ook veel ins en outs van Christchurch en Nieuw Zeeland gehoord. Leuk om dan iemand te spreken die er zelf woont. Hij liet ons filmpjes zien wat er gebeurde bij hem in de straat tijdens en na de aardbeving. Er komt allemaal water/modder/troep uit de grond zetten, liquidation noemen ze dat. Heavy om te zien. Kortom gezellige avond, en zelfs radio oost geluisterd! Hahah, ideaal die online radio! We mochten van ze bij hun op de stoep staan met onze camper. Super lief!

Die dag hebben we camping opgezocht. Tijd om ons tijdelijke huisje eens goed op te ruimen voor we deze weer in moeten leveren bij de huurbaas! Tassen ook eens helemaal leeggegooid en al onze kleren lekker in de was. Fijn om met schone kleren straks weer verder te gaan! Verder rustig aangedaan. Savonds lekker wijntje en potje poker. Onze inzet voor bij het pokeren zijn tandenstokers. Werkt geweldig! Hahah,

En daar was dan de laatste dag met onze camper. Nog naar the Earthquake Museum geweest in Christchurch. Je hebt hier ook echt heftige beelden waarin binnen een paar seconden een heel gebouw wegvalt en mensen echt over de straat ziet zwalken omdat ze geen houvast hebben. Heel bizar om te zien dat er niks van over blijft na zo’n aardbeving. Ben je als mens toch niks tegen de natuur.
Dan was het eindelijk zover om onze camper in te leveren. Met de allerlaatste x ons Roadtrip nummer op. (de cd van Bastille was in de camper blijven zitten dus dit is de muziek die we elke dag wel draaiden). Dus nog een keer mee schreeuwen met Bastille en Pompeii. Heerlijk nummertje toch.

Tassen in de auto en wij werden netjes afgezet bij het vliegveld van Christchurch. Daar zaten we al om uurtje of 4, nadeel was dat we pas de volgende ochtend rond 10 uur vlogen. Werd dus een lange zit. Maar met pokeren vermaken wij ons inmiddels goed. Omdat we toch wilden kijken of er niet een eerdere vlucht geregeld kon worden gingen wij even rond vragen. Toen we hier de security na vroegen keek de man ons aan en vertelde dat we hier helemaal niet mogen overnachten als je vlucht na 8 uur is. Hebben wij weer! Dus ons zielige hoofd met puppy ogen maar opgezet dat we anders buiten moesten slapen en dat we nergens anders heen konden. Deze goede man kon dat natuurlijk niet laten gebeuren. Dus heel vriendelijk heeft hij wat voor ons geregeld en wij moesten alleen zorgen dat we uit het zicht van de manager van de security bleven! Prima! Hahah,
Hele nacht niet kunnen slapen maar wel gezellig met thuis kunnen skypen. Ook leuk!

In Auckland aangekomen zijn we naar hostel gegaan dichtbij het vliegveld. Hier goed kunnen overnachten en volgende dag weer naar het vliegveld van Auckland. Paar uur gewacht en toen kunnen inchecken.
Vlak voor vertrek van de meiden een klein kadootje gehad wat ik in het vliegtuig, wanneer ik alleen was, pas mocht openen. Super lief cadeau dames!! Bedankt!!
Om 19:00 dan in het vliegtuig richting Sydney! Laatste uurtjes met de meiden!
In Sydney de meiden uitgezwaaid! Super toffe tijd met ze gehad en veel leuke herinneringen samen! Wens ze heeeel veel plezier vanuit hier en wie weet zien we elkaar nog in Cambodja. Anders gaan we weer gezellig in Nederland bijkeuvelen, pokeren, wijntjes drinken!

Daarna dan toch echt alleen verder! Gek om na zes weken samen dan toch alleen verder te gaan. Wel extreem veel zin in. Snel het vliegtuig weer in op naar Taipei. Ik zat naast een Nieuw Zeelandse man die oorspronkelijk uit Griekenland kwam. Hij vond het dan ook grappig dat wij hollanders, zoveel geld naar griekenland hadden gebracht. En hier bleef hij grapjes over maken. Dat was een lange vlucht van 9,5 uur… uiteindelijk maar gewoon mijn koptelefoon opgezet en films gekeken. Gelukkig hebben ze wel goede films in het vliegtuig. 12 years of slavery. Mooie film! Aanradertje!

En dan stap je Taiwanse tijd midden in de nacht uit en gauw naar je goede Gate. Maar geen mens op het vliegveld. Hahah, Even zo’n echo momentje, hallooo oo oo oo oo, iemand and and and…
Daarna nog een frans meisje gesproken die ook alleen reisde. Leuke van alleen reizen is dat je veel eerder anderen aanspreekt en mensen ook jou veel eerder aanspreken.
Gezellig samen de tijd uit gezeten en toen weer door het vliegtuig in. Op naar Bangkok!
Nog zo’n 4 uur vliegen.
Goede vlucht gehad, maar wel goed moe. Nog steeds niet kunnen slapen en ik ga natuurlijk weer terug in de tijd dus doe nog eens een halve dag over.

En dan stap je uit in Bangkok. Daar sta je dan alleen, hahah. Op zoek naar mijn tas. Gelukkig geen gedoe bij de paspoort controle en ook mijn bagage kwam gewoon aan in heel formaat. Heel prettig!
Tas op mijn rug en op zoek naar een taxi die mij naar mijn hotel kan brengen!
Grappig dat je alles gewoon doet. Je moet ook wel, maar je denkt er niet over na, je doet het gewoon. Taxi gevonden die mij naar het hotel kon brengen.
Deze chauffeur vroeg mij of ik thais kon spreken. Nou nee dat talent heb ik helaas nog niet ontwikkeld. Hij heeft me veel woorden proberen bij te brengen, maar sorry mensen, ik ben het allemaal weer kwijt. Hahah, geheugen werkte niet echt mee. Hem ook wat nederlandse woorden bij proberen te brengen. Ik herhaal, proberen. Zijn nederlands was ook niet je van het.
Daar zat ik dan, achterin taxi in Bangkok. En ja hoor, ze rijden hier precies zoals je van tv kent. Kriskras door elkaar, toeterend, tuktuks scooters, bussen, alles door elkaar. Geweldig om daar dan ineens echt tussen in te zitten.

Aangekomen bij mijn hotel en alles goed voor elkaar! Fijne mooie kamer met goed restaurant, boven lekker zwembadje, kortom alles voor elkaar! Lekker om even wat meer ruimte te hebben want ik weet niet wat ik straks in Cambodja weer heb.
’s Middags even de straat in gelopen langs alle kraampjes. Het staat echt hutje mutje strak tegen elkaar in en je kan er zelf nauwelijks tussendoor. Ze verkopen ook werkelijk waar alles. Van kleding tot gefrituurde maden, gekookte vissen, echt de meest gekke dingen.
Toen ik zo langs die kraampjes liep voelde ik me net Floortje Dessing, 3 op reis, maar dan zonder camera ploeg. Hahah, Gekke van alleen reizen is dat je de nieuwe, mooie, extreme dingen niet op dat moment kan delen. Dus loop ik steeds glimlachend rond. Mensen hier zullen denken dat ik niet goed ben. Hahah,

’s avonds lekker gegeten in het restaurant van het hotel. De martini smaakt hier net als thuis en met een leuk live bandje op de achtergrond was het een rustig avondje. Nog steeds erg moe dus gelukkig op tijd naar bed. Morgen Bangkok maar eens verder verkennen!!

  • 15 Maart 2014 - 09:11

    Dinie Zieleman:

    Hoi Marlon, hier een berichtje vanaf de kanaalzijde. Ik lees jou reisverhalen altijd met veel plezier, jij maakt wel heel veel mee zeg. En ja Floortje Kuiper klinkt ook best goed. Vanaf nu ga jij dus je soloavontuur tegemoed. Ik las dat je er veel zin in hebt maar wens jou ook dat het zo mag zijn. Aan t kanaal is alles goed, Christien is begonnen met afstuderen dus ook hier gaat alles naar wens. Ikzelf ga met groot plezier naar de boerderij want doar heb ik vulle wille. Marlon mieters veel plezier, bon voyage!

  • 15 Maart 2014 - 18:36

    Louise:

    super leuke lange verhaal. wat fijn dat alles goed met je gaat tot 4 juni doei doei veel liefs van louise

  • 15 Maart 2014 - 19:56

    Ferdinand:

    He marlon supergaaf van de walvissen en petje af voor je solo reis ik wens je veel plezier verder en suc6 in cambotja
    Groeten ferdinand

  • 17 Maart 2014 - 19:29

    Jannie Luiken:

    Hallo Marlon, fijn dat het je goed gaat in Bangkok. lekker lux genieten van het hotel, kom je goed uitgerust in Cambodja aan. Ik wens je daar een heeele fijne tijd, Liefs van de luk'nties uut Lemele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlon

Gatsby Night in Cambodja, Siem Reap

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 20400

Voorgaande reizen:

14 Maart 2019 - 14 Mei 2019

Emigreren met Activity International

04 Februari 2014 - 04 Juni 2014

On Journey

Landen bezocht: